6 september 2010

Basketballwear officieel leverancier van Basketball vereniging Crackerjacks

Na een enkele maanden durende periode van besprekingen en onderhandelingen is de beslissing eindelijk gevallen. Basketballwear zal de komende jaren de kleding leverancier worden van basketball vereniging Crackerjacks uit Amersfoort.

Ikzelf speel sinds zeven seizoenen al voor Crackerjacks en Coach er ook. Opvallend was dat zeker de laatste jaren meer variatie in de kleding kwam. Dit had waarschijnlijk vooral te maken met het groot aantal Rayon teams dat gesponsord werd en hierdoor nieuwe tenue's kreeg van de sponsor. Het toezicht dat iedereen dezelfde tenue's bestelde werd helaas slecht uitgevoerd door Crackerjacks. Op een gegeven moment werd het zo erg dat ikzelf in een U22 team speelde waar we op de eerste wedstrijd in zes verschillende tenue's liepen en dit allemaal in een en hetzelfde team.

Ik vond dat dit moest veranderen. Crackerjacks is in de regio de grootste club en de vele verschillende shirts waarin vaak gespeeld werd straalde niet echt professionaliteit uit. Hiernaast stoorde ik me er ook mateloos aan dat we in precies hetzelfde tenue speelde als concurrent RedStars en SVO. Ik had in 2009 al mijn eerste shirts laten maken en uiteindelijk heb ik hiermee zelfs de onder 16 jongens van Crackerjacks gesponsord aangezien ik dit team zelf coachte dat seizoen.

Tegen het einde van het afgelopen seizoen vond ik dan toch dat ik hierover gewoon in gesprek moest gaan met Guus Scharrenburg (Voorzitter Crackerjacks). Op dat moment was het nog niet zozeer om voor mijzelf een grote klant te krijgen maar meer om de professionaliteit van Crackerjacks in de regio te kunnen waarborgen. Na het laten zien van de shirts die ik voor de onder 16 gemaakt had en een praatje was Guus toch wel enthousiast.

Samen met Timo van Burgsteden samen hebben we het nieuwe plan voor Crackerjacks opgezet om op 1 September via mail verspreid naar de coaches en leden van Crackerjacks. Natuurlijk werd er met gemixte gevoelens gereageerd op het nieuwe beleid. Er waren de voorstanders die het een goed plan vonden om weer 1 lijn te trekken in teamkleding en die vooral het idee van een uniek design een goed plan vonden. Ook waren er natuurlijk de minder enthousiaste mensen binnen de club die liever bij het oude bleven. Aan mij nu de taak om ook deze mensen te overtuigen van het product dat ik ga leveren.


Nu komt de grote uitdaging pas echt aangezien ik met de zeven teams waarvoor Basketballwear wel een stukje ervaring heb natuurlijk maar nog nooit heb ik voor club met +/- 350 leden de tenue's moeten verzorgen. De valkuilen voor zo'n grote operatie moeten nog komen maar toch is vanuit Crackerjacks en mijzelf veel vertrouwen dat alles goed zal gaan komen.


Het doel is nu gesteld om vanaf 1 Oktober te beginnen met het toeleveren van de leden van Crackerjacks.

1 opmerking: